tirsdag den 15. maj 2012

Tilmelding i hus

Så er vi klar. Startnumre er købt til Copenhagen marathon samt Århus City ½marathon.
I København kommer jeg til at hedde Anders Saxtoft. Sådan er det når arrangørerne ikke vil acceptere en navneændring, for dem der bliver skadet, og jeg samtidig er for nærig til at betale fuld pris.
Og når vi nu er ved det. Ikke fordi jeg synes at cph. mar. er horribelt dyrt, men det betyder ikke noget for mig, at mit eget navn ikke står på resultatlisten i den slags løb. Hvorfor skal priserne til den slags arrangementer være så høje? Til Århus har jeg også købt et nummer af en der er skadet, men her er arrangørerne så menneskelige, at de tager højde for at man kan blive skadet, op til den slags arrangementer, og derfor ikke kan deltage alligevel.

Pga. de til tider horrible priser på diverse motionsarrangementer, overvejer jeg pt. også hvilket Ironmanstævne jeg skal kører efter sommerferien. Ikke fordi der er så mange at vælge i mellem, men der er dog alternativer til Challenge Copenhagen, der mener at det skal koste ca. 3200,- at deltage i den slags. Mange andre steder i Europa kan de arrangerer det for det halve eller derunder, på trods af at de har halvt så mange deltagere til at betale. Kan i min vildste fantasi ikke se hvad hvad der skal retfærdiggøre en så høj pris.. Det er det samme når der arrangeres ½ marathons til 3-400 kr. Behold jeres løbetrøje og andet tingel tangel.

Andre end mig har den holdning, og derfor er begrebet cannonballs begyndt at vinde indpas rundt omkring i landet. Et begreb jeg vil beskrive nærmere ved en anden lejlighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar